dijous, 26 de novembre del 2009

PLANIFICACIÓ I PROGRAMACIÓ DE LA INTERVENCIÓ INDIVIDUAL

5 i 7 d’OCTUBRE de 2009

Després de la reunió amb les tutores de P3, cal programar què i quan farem la intervenció en petit grup als alumnes que s’ha valorat que els és més necessari.
Cal tenir en compte que les accions específiques de la meva intervenció són:
· Identificar correctament les mancances de l’alumne
· Planificar l’acció educativa individual de l’alumne, coordinadament amb la tutora.
· Usar una diversitat major de materials didàctics
· Valorar les actituds i els progressos així com la integració social
· Treballar en grups col·laboratius
· Recapitular continguts bàsics contínuament
· Usar molta informació visual i gestual per acompanyar la verbal
· Treballar sobretot la llengua
Amb la meva tutora, ens passem la tarda a l’aula d’atenció a la diversitat d’educació Infantil, mirant el material de que disposem, els jocs que hi ha, els recursos que ens poden ser útils,... Em remarca molt, que cal que treballem molt a nivell gestual i amb imatges o fotografies, per tal que els nens/es vegin al moment el que els digui.
Hi ha molt de material, de fitxes, jocs,... molt d’ell desconegut per mi, així que em passo unes horetes més remenant i ... aprenent molt del que vaig descobrint.
Fem la programació del que farem, horaris, distribució dels grups, preparació de les fitxes i materials dels primers dies i forma de registre de les sessions. Després de dues sessions, plantejarem els objectius específics de cada cas individualitzat.
M’agrada molt tenir a disposició tants jocs educatius i materials diferents, però val a dir que em sorprèn força el desgavell o desordre controlat que hi ha a l’aula. És un espai que també s’utilitza per activitats extraescolars amb els més petits i això fa que hi entri molta gent. Per part meva, intentaré col·laborar en millorar l’espai, tot el que pugui.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada