dimarts, 15 de desembre del 2009

5. TANCAMENT DE L'ASSIGNATURA I AVALUACIÓ

Partin de la definició de bloc com que és un diari interactiu personal a internet, i que està dissenyat per a que, com a un diari, cada article tingui data de publicació, de tal forma que la persona que escriu (blocaire o bloguista) i les que llegeixen poden seguir un camí de tot el que s'ha publicat i editat, crec que no ha estat l'ús exacte que li he donat respecte l'assignatura d'interculturalitat, vull dir, que no ha estat el meu diari de l'assignatura, sino que l'he utilitzat per assolir una PAC. Reconec que era una eina que coneixia una mica però que no havia utilitzat massa, i que ara, crec que domino i fins hi tot, em sento blocaire.
Per l'assignatura d'interculturalitat m'ha permès fer un tancament de cada PAC que hem anat entregant i ara que ho llegeixo tot seguit, és un bon recordatori del que hem fet i après, però si sóc sincera, inicialment em pensava que li donariem un ús més amè i més interactiu amb els companys i no sols com una eina personal.
A partir d'ara, la veritat és que no sé quin ús en faré. Aquest bloc també l'he utilitzat per l'assignatura de practicum II i per tant, entre les dues assignatures hi ha molta informació, molta d'ella de reflexions personals de l'experiència viscuda, per això, com que és molt personal, crec que al final potser el borraré i en començaré un de bell nou.
Com a recomanació per a propers semestres?... Crec que com ja he dit, com a eina és molt bona, però estaria bé interaccionar amb els companys a través dels blocs de cadascú.
Respecte a l'assignatura en general, l'acabo satisfeta i contenta del meu aprenentatge. Segur que podia haver estat més, doncs sempre ens podem esforçar més, però fent una ullada als objectius del pla docent, crec que hem treballat adequadament per assolir-los. Si em paro a analitzar-los un per un:
  • Conèixer i emprar adequadament les expressions i els conceptes que ofereixen diverses disciplines (com ara l'antropologia, la sociologia i la ciència política) per analitzar i comprendre els reptes que planteja la diversitat cultural. L'hem treballat al llarg de totes les Pac's i poc a poc, els conceptes claus han quedat ben definits.
  • Examinar els models teòrics de política educativa directament relacionats amb el tractament de la diversitat cultural i relacionar-los amb decisions relatives a l'educació: currículum, organització de centres, agrupament d'alumnes, formació d'educadors, etc.
  • Analitzar els diversos tractaments educatius de la diversitat cultural i els reptes que planteja en els àmbits de l'educació escolar, l'educació en el lleure i l'educació de persones adultes. En l'àmbit escolar és on hem incidit més i crec que ens ha mancat temps per poder incidir més en els altres àmbits.
  • Examinar i avaluar situacions educatives caracteritzades per la diversitat cultural i fer propostes per intervenir-hi des d'una perspectiva psicopedagògica. Amb totes les Pac's hem treballat aquest objectiu àmpliament.
  • Adquirir un domini suficient d'eines informàtiques com a mitjà de treball personal i professional, demostrant així competències i coneixements propis de l'assignatura. He adquirit el coneixement de noves eines informàtiques que crec em seran de molta utilitat com a futura psicopedagoga.

En fi, que haig de reconèixer que ha estat una assignatura una mica feixuga, doncs porta feina! però que l'he disfrutat i que he après moltíssim. Si hagués de fer una recomanació a algun company, li diria que no la deixés per fer a l'últim semestre de la carrera com jo he fet, doncs el que aprens aquí et serveix per altres assignatures però ara, si tot va bé,... ja acabo!

Per part meva, res més, donar les gràcies a les profes i als companys per compartir amb mi el seu saber, i a tots, desitjar-vos Bon Nadal i un bon any 2010.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada