dimecres, 2 de desembre del 2009

COORDINACIÓ TUTORES + PSICOPEDAGOGA+COORD. ED. INFANTIL

2 de NOVEMBRE de 2009

Com que ja fa forces dies que treballem a l’aula de suport, la meva tutora ha cregut convenient fer una reunió de coordinació amb les tutores de P3 i la coordinadora d’Educació Infantil per tal d’actualitzar les informacions que té cadascuna, malgrat ens anem veient cada dia però es parla dels casos molt per sobre.
M’ha agradat la reunió perquè hem fet un repàs de tots els alumnes que van a l’aula d’atenció a la diversitat, tant sigui amb la psicopedagoga, amb la mestra de suport o amb mi.
Respecte els casos que treballo jo, en faré una descripció d’algun d’ells de com estaven, com se’ls veu ara i el que es decideix que cal seguir treballant.
(Per protegir la intimitat dels alumnes, els noms són canviats)
Salima: La Salima és una nena d’origen marroquí. Va néixer aquí però no ha anat a l’Escola Bressol i la família només és relaciona amb el seu entorn més proper. El seu germà també ve a l’escola i es va adaptar molt bé. Al principi no deia res i estava molt atemorida. Sempre anava enganxada a la seva veïna, la Bouchra.
Ara a l’aula participa més i ja no depèn de la seva amiga, mentre que a les sessions amb mi, s’ha despertat totalment i parla molt (malgrat no se l’entén). Participa, està contenta i té moltes ganes d’aprendre, però es força insegura i depèn de l’adult. La seva tutora explica que els dies que jo no hi sóc, a l’estona d’esbarjo pregunta on sóc. Quan jo hi sóc, juga amb mi i les altres nenes del grup, però sola no s’atreveix a anar-hi.
Decidim que és important que segueixi tenint sessions a l’aula d’atenció a la diversitat però que és poden reduir, si és necessari, en favor d’un altre, doncs les seves necessitats són exclusivament d’idioma.
Reconeix el seu nom escrit amb lletra de pal, reconeix el color groc i el blau. S’aplica molt amb el traç, agafa bé el llapis i pinta molt bé. Té clares les rutines i entén perfectament les ordres i paraules bàsiques del funcionament diari de l’escola.
Laila: La Laila va arribar amb dues setmanes de retard a l’escola, previnent del marroc. Inicialment, es mantenia totalment apartada del grup i no es dirigia a l’adult per res, ni tan sols amb la mirada. Ha vingut amb mi a 4 sessions, més 2 amb la psicopedagoga i 2 més amb la mestra de suport. Després de tot això, la nena sembla una altre persona. Parla molt i vol que se l’entengui. Ara no para, és molt moguda i destorba molt l’activitat a l’aula. No pot estar quieta a la cadira i fa el que vol.
La seva tutora se’n queixa molt, diu que és una nena molt inquieta i molt mandona. Sempre va amb un altre nen i constantment es peguen, es mosseguen,... Es valora que les sessions amb mi li van molt bé perquè s’ha deixat anar molt i ja se li entenen forces paraules, però que cal treballar les rutines i la disciplina. També cal reforçar les activitats de traç doncs no sap agafar el llapis i com que no està quieta, no fa les fitxes. Tampoc reconeix el seu nom ni cap color.
Assiya: Ha arribat a l’escola fa pocs dies, provinent d’un poble veí. Té greus problemes de visió. Porta ulleres però no hi veu massa. S’adapta amb molta facilitat i té moltes ganes d’aprendre, però cal treballar amb ella amb tot el material en format gran o si no, no pot seguir l’activitat. No reconeix el nom, ni cap lletra, ni els colors, no sap agafar el llapis,... Cal treballar a fons amb ella. Posa interès però és molt moguda i dispersa. Els pares són al Marroc una temporada i ella s’ha quedat amb l’àvia i els tiets. Amb pocs dies ha trencat dues vegades les ulleres i la porten a l’escola sense, fet que dificulta molt el treball. Es decideix parlar amb la família per saber lo relacionat amb la visió. Per altre banda, la psicopedagoga diu que traspassarà el cas a l’EAP per tal de valorar parlar amb la ONCE per obtenir recursos adequats i també veure què cal fer i com treballar el cas més específicament.
Dory: És de Mauritània. Falta molt a l’escola i per això tan sols ha participat a una sessió amb mi i a una amb la psicopedagoga. És alegre i participativa, però no es relaciona amb cap company del seu curs, tan sols amb la seva cosina de P5 i això fa que costi més la seva adaptació amb els companys. Per part nostra podem valorar-la molt poc doncs encara no l’hem vist suficients sessions, així que continuarem treballant.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada